17/12/2012

17122012

ABOUT THE HAIR 







(jeg beklager det fedtede og krøllede hår på billede 2, jeg tog billedet inden jeg gik i bad. Pænt nattøj, ik?)
Jeg er blevet bedt om, fra en sød læser, at lave et indlæg omkring mit hår. Jeg går super meget op i mit hår,
og jeg forsøger at holde det så sundt som muligt. Her er nogle små fif, som jeg har opdaget passer godt til
sart hår, der tit knækker og er svært at rede ud: 
Som shampoo og balsam bruger jeg Frank Provost Expert Repair. Det er super skønt og dufter fantastisk! 
Både shampooen og balsamen kan købes i matas for under 100 kroner pr. styk!
Jeg putter forsigtet shampoo i toppen og fører det gennem håret uden at rode rundt i det. (faktisk lidt lige
som, du ville glatte hår - påfør det nedad) Det samme gør jeg med balsam, som for lov at sidde i et minut.
Så skylder jeg det godt ud, og sørger for ikke at stå for længe i badet derefter, så der stadig er lidt balsam til
at blødgøre håret, så det er nemmere at rede ud.
Når jeg så skal rede hår, starter jeg ALTID med spidserne og arbejder mig opad. Jeg har af erfaring lært,
at mit hår bliver ødelagt og hurtigere slidt, hvis jeg starter midt på eller i hovedbunden. - Sørg for at spidserne
er redt helt ud, inden du fortsætter (hav tålmodighed). 
Hvis jeg skal skynde mig ud af døren, sprøjter jeg forsigtet med ''protector oil'' fra Selective Professional.
Det skal påføres langt fra håret og der skal bruges meget lidt. - Jeg plejer kun at påføre i spidserne, fordi
mit hår hurtigt ser fedtet ud. Derefter føntørrer jeg mit hår forsigtet. Dette skal foregå oppe fra, da den varme
luft godt kan få dine spidser til at knække.
Hvis jeg skal i byen eller gerne vil have lidt rodet hår bruger jeg min ''Hydrating Styling Cream'' fra
Moroccanoil. Det dufter fantastisk, og det gør håret silkeblødt! 
Jeg forsøger bedst muligt at benytte hårkuren ''Frizz Remedy'' fra Aussie to gange om ugen, men det
lykkedes ikke altid, da jeg ikke har tid, selvom den blot tager 3 minutter. Hvis I har tid, så køb denne!
Udover alt dette undgår jeg bedst muligt at glatte mit hår. Jeg har heldigvis glat hår i forvejen. Hvis du ikke er
så ''heldig'', så benyt også protector olien inden da. Jeg forsøger også kun at vaske mit hår hver anden dag,
og forsøger bedst muligt ikke at bruge hårlak eller andre ødelæggende hårprodukter. 
(klik på de forskellige mærker eller navne for at finde ud af, hvor de kan købes. Jeg beklager
men jeg ved ikke hvor Selective Professional forhandles, men jeg benytter også til tider en fra
Moroccanoil, som kan købes HER)

Hvilke produkter bruger I til jeres hår? Hvilken en af ovenstående er jeres yndlings?
Husk min give away. HER.

14 kommentarer:

  1. Du har da virkelig noget lækkert langt hår.. gid det var mig (:

    http://handsonthewhee.blogspot.dk/

    SvarSlet
    Svar
    1. Det har også taget mig hundrede år :-)!

      Slet
  2. Du har virkelig et flot langt hår :D
    gid det var mig !

    SvarSlet
  3. Tak, hvor er det godt!
    Er enig med de andre, dit hår er det flotteste :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Du er fandme sød, du er! Det glæder mig, at du kan lide det! <3

      Slet
    2. Tusind tak og i lige måde!
      Nyd din aften <3

      Slet
  4. Du har da også noget vild lækkert hår! :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Du er da også bare pisse sød <3

      Slet
  5. must try out some of that aussie stuff
    your hair is in such great shape

    SvarSlet
    Svar
    1. Thank you so much! And thanks for stopping by! <3

      Slet
  6. Hej Nanna! :)

    En god ide hvis man ikke ønske hurtigt fedtet hår er måske at skylle alt balsam ud...
    Men virkelig smukt plejet hår ellers, det ser sikkert vildt flot ud til brun sommer hud :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Det siger du ikke ;). Som sagt skyller jeg ikke alt ud, da mit hår er umuligt at rede ud.. Og det ser jo først fedtet ud efter et par dage.
      Ja, det ville se lækkert ud, hvis man altså kunne blive brun :-)

      Slet