08/06/2012

080412

FINALE


SÅ!! Nu er dagen kommet, hvor jeg bliver færdig med mine eksaminer i 2.g, og hvor er jeg nervøs! Jeg tror stensikkert, at jeg godt kan skrabe et 7-tal hjem, efter de mange siders notater jeg har skrevet (15 sider). Jeg er generelt bare den type, der rigtig hurtigt bliver nervøs, og jeg har også fået konstateret eksamensangst - ØV. Mange tænker, at det ikke er et stort problem, og spørger tit, hvorfor jeg har det, og de kan ikke rigtig forstå, at det kan lade sig gøre. Jeg ved det egentlig heller ikke selv. Problemet ved mig er, at jeg har svært ved at udtrykke mig, når jeg bliver nervøs, og så begynder jeg enten at stamme, hoste, grine eller noget andet fjollet. - Og det er lige meget, hvor meget jeg kan mit stof. Men jeg gør hvad jeg kan, og jeg forsøger at tage mig sammen, selvom jeg ved, at det er svært. Et 7-tal er også godt nok, husker jeg altid at sige til mig selv, selvom at jeg vildt gerne vil have et 10-tal på min eksamensbevis. Men det kommer nok! 
Har I problemer med eksamen? Eller har I nogle gode råd til, hvordan man ikke bliver nervøs?

2 kommentarer:

  1. Jeg har fået at vide af min lærer, at hvis man er nervøs, kan man tage en elastik rundt om hånden, trække i den og slippe bagefter, så det gør ondt i håndfladen. Du kan gøre det under din mundtlige eksamen, for man kan ikke være nervøs og have ondt samtidig! Held og lykke :)

    SvarSlet
  2. Uh tak. Det har jeg ikke hørt før! Den vil jeg prøve! :-)

    SvarSlet