11/12/2011

DHO - Død pine og andre forfølgelser.

Kender i andre det: Du sidder en søndag eftermiddag og har skrevet på en opgave, som du skal aflevere onsdag klokken 15. Du har egentlig oceaner af tid, men de sidste par timer, har du ikke skrevet noget, som ikke igen er blevet vidsket ud? - Ikke? Det gør jeg altså. Jeg er i gang med mit andet år på Esbjerg Gymnasium og det vil sige: DHO'en (dansk/historieopgave) skal gennemtæsket over 2½ dag og 10 sider med 2400 anslag pr. side. Jeg har nu, klokken 15.40 skrevet omkring 4 sider, 1725 ord/10218 ord. - JEG ER SNART HALVVEJS.
Jeg har valgt at skrive om hekseforfølgelser og taget udgangspunkt i processerne og fokuserer derfor på den mest kendte her i Danmark, Maren Spilds. Det er super spændende stof at læse om, men når man selv skal skrive det og følge en Formalia der er lort, så bliver det sgu lidt svært. - Jeg skal ikke klage, nej.. Jeg er klar over, at det bliver sværere til SRO senere i år og SRP på 3.års. Men jeg lever i nuet, og det er lidt lort.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar